Blue-Impulse.reismee.nl

Het weer enzo

Het weer enzo Laten we maar beginnen met het weerbericht. Hieronder staat een weerbericht zoals wij dat 6 maal op een dag via de mail ontvangen van de Duitse wetterdienst. Even wat korte uitleg. Fischer, Utsira, skagerak, belte und sund etc.etc. Zijn gebieden op de noord en Oostzee. Woorden als starkwind , sturm zijn we niet zo blij mee, ook tief en trog hebben we liever niet, dat geeft lage druk gebieden aan en dus minder goed weer. Afijn lees het maar eens door en probeer een beeld te krijgen van het weer bij ons. Wij varen van Maasholm naar Kiel Guten Tag Herr Dudink, mit dieser Mail erhalten Sie die aktuelle Ausgabe des dradio-newsletters: Deutschlandradio Seewetterbericht In den naechsten 12 Stunden ist in folgenden Vorhersagegebieten mit Starkwind oder Sturm zu rechnen: Fischer ,Utsira Wetterlage von Mittwoch, dem 13.06.2012, 02 GZ : Tief 1004 Utsira, wenig ändernd. Trog 1007 Fischer, südostschwenkend, später abschwächend. Tief 1001 Südostpolen, langsam nordostziehend. Trog 1007 Bayern, 1010 Nordfrankreich, abschwächend, langsam ostsüdostschwenkend. Hoch 1023 Island, wenig ändernd. Tief 1012 nördlich der Azoren, vertiefend, ostziehend. Vorhersagen bis heute Mitternacht: Deutsche Bucht :Nordwest bis West 4 bis 5, einzelne Schauerböen. Südwestliche Nordsee :Nordwest um 4, Themse später vorübergehend umlaufend 3, einzelne Schauerböen. Fischer : südwestliche Winde um 4, west- bis nordwestdrehend zunehmend 6 bis 7, einzelne Schauerböen, See 1,5 bis 3 Meter. Utsira : Nordteil Nord 7 bis 8, etwas abnehmend, Südteil westdrehend 4, zunehmend 6 bis 7, Schauerböen, See 2,5 bis 4,5 Meter. Skagerrak : Südwest 4 bis 5, vorübergehend etwas abnehmend. Kattegat : umlaufend 1 bis 3, südwestdrehend um 4. Belte und Sund :umlaufend 1 bis 3, west- bis südwestdrehend 4, anfangs diesig. Westliche Ostsee :westliche Winde um 4, einzelne Schauerböen, anfangs diesig. Südliche Ostsee :umlaufend 1 bis 3, westdrehend 4, Schauerböen, anfangs diesig. Boddengewässer Ost :umlaufend 1 bis 3, westdrehend um 3, Schauerböen, anfangs diesig. Südöstliche Ostsee :Nordost bis Nord 3 bis 4, später umlaufend 1 bis 3, Schauerböen, vereinzelt Gewitter, zeitweise diesig. Zentrale Ostsee :umlaufend 1 bis 3, Nebelfelder, in Küstennähe später Schauer- und Gewitterböen. Nördliche Ostsee :Jumlaufend 1 bis 3, Nebelfelder, in Küstennähe später Schauer- und Gewitterböen. Rigaischer Meerbusen :umlaufend 1 bis 3, anfangs diesig, Nebelfelder, später einzelne Schauerböen. Engl. Kanal Westteil :westliche Winde um 4, süddrehend um 3, Schauer- und Gewitterböen, strichweise diesig. Engl. Kanal Ostteil :umlaufend 1 bis 3, Schauerböen, vereinzelt Gewitter. Ijsselmeer :Nordwest 3 bis 4, abflauend. Aussichten bis morgen Mittag: Deutsche Bucht: West bis Nordwest 4 bis 5, Westteil abnehmend 3. Südwestliche Nordsee : Humber umlaufend 3, Themse Ost um 4. Fischer : West bis Nordwest 6, Nordteil 7. Utsira : Nordteil Nord bis Nordwest 7, abnehmend 6, Südteil West bis Nordwest 7. Skagerrak : Südwest um 5, Südteil westdrehend zunehmend 6 bis 7. Kattegat : Südwest um 4, etwas zunehmend. Belte und Sund : Südwest bis West 4 bis 5. Westliche Ostsee : West bis Südwest um 4. Südliche Ostsee : westliche Winde um 4. Boddengewässer Ost : westliche Winde um 3. Südöstliche Ostsee : westdrehend 3 bis 4. Zentrale Ostsee : umlaufend 2 bis 4, südwest- bis süddrehend 3 bis 4. Nördliche Ostsee : umlaufend 2 bis 4, südwest- bis süddrehend 3 bis 4. Rigaischer Meerbusen : umlaufend 1 bis 3. Engl. Kanal Westteil : südostdrehend um 3, zunehmend 5 bis 6. Engl. Kanal Ostteil : Ost bis Südost um 3, später um 4. Ijsselmeer : umlaufend 1 bis 2. Wettermeldungen von heute 05 GZ : Stavanger     Südsüdwest 1     //      11 Grad  1006 Aberdeen      Nordwest 3  Regenschauer     7 Grad  1015 Tynemouth     Westnordwest 2  Regen     8 Grad  1015 Den Helder    Nordwest 2     //      10 Grad  1012 Norderney     Nordwest 4     //      11 Grad  1010 Cuxhaven      Nordwest 3     //      11 Grad  1010 Helgoland     Westnordwest 4     //      11 Grad  1010 List/Sylt     Westnordwest 3     //      10 Grad  1009 Thyboroen     Südsüdwest 2     //       9 Grad  1007 Skagen        West 2     //      10 Grad  1008 Roesnaes      Ost 2     //      12 Grad  1007 Kegnaes       Nordwest 3     //       9 Grad  1008 Kiel-Holtenau Westnordwest 2     //       8 Grad  1008 Leucht.Kiel: Wind: Nordwest 4 Fehmarn       Nordwest 4     //      13 Grad  1007 Arkona        Nordnordost 3     //      13 Grad  1006 Bornholm      Ost 2  diesig    12 Grad  1006 Visby         Südsüdwest 1     //      10 Grad  1007 Utoe          West 1  Nebel    10 Grad  1006 Hel           Nordost 1     //      13 Grad  1005 Soesterberg   Nordnordwest 1     //      10 Grad  1012 Manston       Nord 2     //       8 Grad  1014 Jersey        Südwest 1  Regenschauer    11 Grad  1014 Culdrose      Nord 1  Bodennebel     9 Grad  1013 Belmullet     Nord 3     //      10 Grad  1016 Stornoway     Nordnordost 4  Regen     8 Grad  1017 Dit weer bericht naast de weerberichten op de radio en marifoon maken dagelijks afstemming met de bemanning om het vaarplan van die dag vast te stellen. Soms teken ik de hoge en lage druk gebieden in een kaartje en zet er de verdere voorspelling bij. Vandaag varen we van Maasholm naar Kiel en het lijkt erop dat het prima te bezeilen is. De wind uit noordwest tot west kracht 4-5, mager zonnetje erbij droog, wij wensen niet meer. In Holtenau liggen al veel oude zeilschepen uit Nederland en in de verte zien we de kermis al opgebouwd. Dit alles voor de Kielerwoche die aankomend weekend begint. Wij wachten tot we door de sluis kunnen en varen door naar Rendsburg want het is nog vroeg en mooi weer.

Reina

Best wel,spannend af en toe lijkt me, je zit er toch af en toe uren in. Maar goed vandaag dus geen verkeerde dag hoop nog meer mooi weer voor de terug reis. Veel plezier nog!

anja faber

Zo, wij zijn weer in het land. Hebben een heerlijke vakantie gehad, Nu zitten wij in de regen hier. Baale Jullie reis helemaal gelezen, tot nu toe. Wat geweldig allemaal. n wat schreven jullie dat leuk, lijkt wel een boek. Spannende avonturen beleven jullie. Veel plezier nog op de terug reis, met veel goed weer. liefs, Hans en Anja